Birminghamből Magyarul

Birminghamből Magyarul

,,A testépítéshez is ugyanaz kell, mint a könyveléshez”

2021. május 24. - KarsaT

lh_cover.jpg

Kép 2019-ből a Masters World Championship-ről

,,Különleges birminghami magyarok” sorozatunkban beszélgettünk már festővel, és hegedűművésszel is. Ez alkalommal egy pénzügyi vezető mesélt nekünk, aki szabadidejében testépítőként tevékenykedik, s akárcsak munkájában, ebben is maximalista, így már egy brit bajnoki címet is magáénak tudhat.

Birminghamből magyarul: Annak idején lakótársak voltunk, s ennek már több mint tíz éve. Akkoriban futni jártál. Hogyan lesz hobbi-futóból testépítő az ember?

Lipcsei Hajnalka: A futás sokáig nagyon nagy szerelem volt. Rendszeresen jártunk a barátnőmmel tíz kilométeres futóversenyekre és félmaratonokra. Egyszer az egyik futásunk alkalmával arról meséltem neki, hogy van egy testépítő munkatársam, és felvettem mi lenne, hogy ha kipróbálnánk a testépítést. Az elhatározáshoz az is kellett, hogy éppen akkor nagy változás következett be az életemben, és úgy éreztem, hogy ahelyett, hogy másról gondoskodnék, ideje kicsit magamra fordítanom a figyelmemet.

BM: Hogyan kezdődött ez a magadra figyelés?

LH: Azelőtt reggel 10 óráig képtelen voltam bármit is enni, viszont a testépítők napi ötször-hatszor esznek. Hozzá kellett szoktatnom a szervezetemet a rendszeres evéshez és edzéshez. Amikor elkezded látni az eredményt – nem azt mondom, hogy függővé válik az ember – de folyamatosan többre vágysz. Célok nélkül nem tudok létezni, így az volt az elsődleges cél, hogy formába hozzam magam, és amikor ezt elértem, kitűztem egy újabbat: nézzük meg, hogy mit lehet ebből kihozni, így elkezdtem izmot építeni. Nem volt mindig könnyű hetente hatszor elmenni az edzőterembe, viszont kijelöltem egy időpontot amikorra formába kellett jönnöm, és ez az első versenyem dátuma volt. Az első megmérettetés után sorban jöttek a következők, amikre igyekeztem szebb és jobb formát hozni, így egyik lépés követte a másikat.

BM: Mennyi időbe telt, míg elkezdted magadon látni a változást?

LH: Soha nem voltam túlsúlyos, ezért olyan 12-16 hét volt, amikor elkezdett látszani az életmódváltás és az edzés eredménye. Nagyon érdekes önismereti utazás volt ez, mert azt vettem észre, hogy ahogy változik a szervezet, úgy változik az ember felfogása is, vagy fordítva, de a kettő közt mindenképpen nagyon szoros összefüggés van. Nagyon stresszes a munkám, hiszen az utóbbi tíz évben mindig felelősséggel tartoztam emberek felé, de az edzések által teljesen ki tudok kapcsolni, mert teljesen elengedem a gondokat. Ezt nem mindenkinél a mozgás váltja ki; van aki a főzésben vagy a sétálásban találja meg azt, amitől el tudja engedni a nyomasztó dolgokat. A lényeg az ,,én-idő” amikor a figyelmet csakis saját magára fordítja az ember, és ezt olyan tevékenységgel teszi, amit szeret csinálni.

lh2.jpg

2019 - A UKBFF British Championship - Bikini Fitness 35 év + kategória nyertese második alkalommal is

BM: Mivel jár a pénzügyi vezetői pozíció?

LH: Esetemben 1500 kilométerről irányítok hét embert, akik Magyarországon dolgoznak. Mindig is nagyon szerettem a munkámat, és az elmúlt tíz évben mindig voltak, akikért felelősséggel tartoztam a munkámon kívül. A testépítéshez is ugyanaz kell, mint a könyveléshez: kitartás, folyamatosság és logika, és ugyanúgy megvannak a szabályok a testépítésben, mint a könyvelésben.

BM: Mik ezek a szabályok, amik mindkettőre érvényesek?

LH: A józan paraszti ész és a folytonosság: nem érhetünk el látható, hosszantartó eredményt rövid idő alatt, hanem folyamatosan ismételni kell ugyanazt, kisebb változtatásokkal. A testépítésnek is megvannak a maga szabályai: mit kell enni, milyen minőségű zsírokat, milyen energiaforrásból. A legtöbbek számára ez jelenti a legnagyobb kihívást, hogy nehezen szokják meg a számukra új elkészítési módokat. Én is eszem rántott húst, csak finomliszt helyett zablisztbe forgatom, és sütőben sütöm meg. Életstílust kell változtatni ahhoz, hogy az ember fenn tudja tartani a választott diétáját.

BM: Hogyan néz ki a Te étrended?

LH: Amikor csak építek, több minden megengedett, viszont a szálkásításnál tényleg nagyon vigyázni kell arra, hogy mit eszem, milyen mennyiségben. Mindkét fázisban nagyon fontos a pontosság: kimérem, amit eszem, mert tudnom kell, hogy mennyi szénhidrátot, húst és zsiradékot fogyasztok. A vacsorámat konyhamérleggel készítem: vacsorára például 85 gramm sovány marhát eszem, mellé 150 gramm zöldségfélét, és ehetek mellé 15 gramm zsiradékot, ami lehet mogyoróvaj, avokádó, vagy bármilyen egészséges zsírforrás. Ha valami nem működik, változtatni kell rajta, és a kis változtatások is nagy eredményt tudnak hozni. A folyadékbevitel is rendkívül fontos tényező.

BM: A kezdés után kilenc hónappal már az első versenyeden vettél részt. Milyen érzésekkel indultál neki a megmérettetésnek?

LH: Számomra mindig a részvétel volt a fontos, illetve az, hogy benne legyek a legjobb ötben. Kezdőként elég optimista lett volna úgy elindulnom, hogy rögtön az első versenyemet meg fogom nyerni. A célomat elértem, benne voltam az első ötben. Úgy gondolom – és ezt az edzőm is megerősítette – hogy jók a genetikai adottságaim, és az egyik legnagyobb szerencsém, hogy arányosan hízok és fogyok.

BM: Melyik volt az eddigi legemlékezetesebb versenyed akár felkészülés, akár részvétel szempontjából?

LH: A legemlékezetesebb és egyben a legnehezebb versenyem 2019 októberében volt. Hat hét volt a szeptemberi barcelonai Arnold Classic és az UK British Championship között. Előbbin úgy éreztem, hogy nem voltam eléggé szálkás, volt rajtam 1-2 kiló, amit kegyetlen nehéz volt leadni októberre. Akkor volt egy olyan időszak életemben először, és remélem, hogy utoljára, amikor három héten keresztül napi 900 kalórián éltem. Grillezett csirkemellet és halat ettem salátával. Senkinek nem kívánom, viszont nagyon erősen hajtott, hogy meg akartam tartani az angol bajnoki címemet, ezért nem volt kérdés, hogy kibírom-e. Ugyan a felvételeken nem látszik, de a verseny napjára már annyira rosszul voltam, hogy nem hallottam az egyik fülemre. Nem sokkal ezután volt a világbajnokság, amire a legjobb formámban mentem. Az erre való felkészüléskor már 2000 kalóriát ehettem, az edzés is nagyon jó volt, erősnek éreztem magam, és ugyan a 7-8. helyen osztoztam döntetlenben, nagyon meg voltam elégedve magammal.

lh3.png

Photo shoot 2019 decemberéből

BM: Tervezed feladni a pénzügyi munkádat és teljes állásban a testépítéssel foglalkozni?

LH: Anyagilag semmiképpen nem érné meg, ráadásul nagyon szeretem a munkámat. Keményen megdolgoztam azért, hogy elérjem azt, ahol most tartok, és nem adnám fel. Ráadásul nem csak számokkal foglalkozom, hanem emberekkel is, akiket összetarthatok és motiválhatok, úgyhogy megvan az egyensúly.

BM: Testileg rengeteget változtál, de lelkileg mit kaptál a testépítéstől?

LH: Nagyon sok mindent, de legfőképpen önbizalmat. Ha tudod azt, hogy ezt meg tudod csinálni, akkor nem kételkedsz a felől, hogy másra is képes vagy. A mi generációnknak vannak önbizalom-problémái, és nagyon sokat segített a testépítés abban, hogy ezt legyőzzem.

BM: Mondtad, hogy célok nélkül nem tudsz létezni, így a koronavírus biztosan több célod elérésétől is megfosztott. Most, hogy látjuk a végét, mik a céljaid?

LH: A koronavírus alatti idő sem telt tétlenül, mert a munkámra, és a karrieremre tudtam koncentrálni. Rengeteget dolgoztam, az itthoni edzés mellett magammal is foglalkoztam. A tervem az, hogy év végén, vagy jövő év elején szeretnék színpadra lépni, természetesen annak függvényében, hogy hogyan alakul a koronavírus-helyzet Európában. A profi kártyát is megkaptam, így amatőrökkel nem versenyezhetek már, mint ahogyan eddig, így sokkal magasabb lesz az elvárás és a színvonal.

BM: Ez inspirál, vagy megijeszt?

LH: Mindkettő, de inkább azt mondanám, hogy ösztönzően hat rám, mert látom, hogy kik ellen kell majd versenyeznem. Tudom, hogy nem lesz könnyű, de ha mindent megteszek, amit a kereteimen belül meg tudok tenni, akkor elégedett leszek. Remélem, méltó leszek arra, hogy profikkal versenyezzek, olyanokkal, akiknek erről szól az életük, ezt csinálják egész nap. Én napi 10-12 órás munka mellett szeretném felvenni velük a versenyt, és bízom benne, hogy nem vallok szégyent.

 

Hajnalkát Joanna Wolosz készíti fel a versenyekre a BodyByJo csapatában. Instagramon a @bodybyjoteam-en találhatóak meg, vagy a honlapon: www.bodybyjo.team/

A képek további felhasználása engedélyköteles!

A bejegyzés trackback címe:

https://birminghambolmagyarul.blog.hu/api/trackback/id/tr8216570826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása